Amerika Birleşik Devletleri (ABD) Başkanı Barack Obama Karayipler zirvesine katılmak üzere Jamaika’ya gitti. Obama Karayip Topluluğu (CARICOM) başkanları ile bir araya gelecek. <br /><br /> Obama böylece Jamaika’yı ziyaret eden ikinci Amerikan başkanı oldu. İlki 1982 yılında ülkeye giden Ronald Reagan’dı. Panama’da yarın başlayacak Amerikan Zirvesi’nde de Obama Küba Devlet Başkanı Raul Castro ile görüşecek.<br /><br /> İki gün sürecek zirve öncesi başkent Panama’da düzenlenen gösteride Venezuela yanlısı bir grup ile polis arasında arbede yaşandı. Obama Venezuela’yı ‘ulusal tehdit’ ilan etmişti.<br /><br /> Obama’nın Jamaika ve Panama’yı kapsayan 4 günlük turunda Venezuela petrolüne bağımlılığı azaltmaya çalışan Karayip ülkelerine desteğini sunması bekleniyor.
