Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde halk arasında "yeşil altın" olarak nitelendirilen Antep fıstığında üreticiler bu yıl yüksek rekolte bekliyor. <br><br>Yüksek getirisi dolayısıyla son dönemlerde üreticilerin daha fazla rağbet gösterdiği fıstık, başta Şanlıurfa ve Gaziantep olmak üzere Türkiye'deki birçok ilde yetiştiriliyor.<br>Tatlılardan yemeklere, çerezlere kadar hemen her alanda Türk mutfağının değişmez lezzetleri arasında yer alan Antep fıstığı, Türkiye'nin yanı sıra yurt dışından da büyük rağbet görüyor.<br>Harran Üniversitesi (HRÜ) Ziraat Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ali Rıza Öztürkmen, AA muhabirine yaptığı açıklamada, fıstığın ülke için önemli bir stratejik bitki olduğunu söyledi.<br>Fıstığın dünya genelinde en fazla ABD, İran ve Türkiye'de üretildiğini vurgulayan Öztürkmen, Türkiye'de fıstık üretim alanlarının her geçen gün daha da arttığını ifade etti. Haber</a><br /><br />https://www.haberler.com/yesil-altin-rekoltesinde-beklenti-yuksek-13046742-haberi/
