السلام والتحية على حضراتكو واهلا بيكو معانا ... من النهاردة احنا هنبدأ مع حضراتكو وحيكون معاد برنامجنا من جديد من يوم السبت للأربعاء من الساعة 7 مساءا .. في الحقيقة إحنا فريق الإعداد وإدارة القناة قررنا اننا نطلع بشكل مختلف شوية .. نبعد شوية عن المشهد السياسي اللي بقى مزري ومبقاش حد قادر يفهم هو فيه اية .. مين مع مين ومين ضد مين .. مين الصح ومين الغلط ... نظام وحكومة مش عارفين يعملوا حاجة .. وقوى معارضة مش عارفه هيا بتعمل اية وعاوزة توصل لأية بالظبط ... والمصريين مفرومين في النص ما بين دا وما بين دا ... وبصراحة الناس زهقت وقرفت من الطرفين وحسوا ان مفيش حد بيدور على مصلحتهم .. وكل طرف نسي احتياجات المواطنين الأساسية في سبيل الصراعات السياسية وتشوية الآخر .. نسيوا ان اكتر حاجة تهم كتير من المواطنين هو الأكل والشرب والأمن والأمان ... وبيني وبينكوا احنا كمان زيكو زهقنا من المشهد العبثي اللي احنا بقينا فيه وعشان كدا قررنا اننا نقلل جرعة الأهتمام بالمشهد السياسي ونهتم اكتر بيكو وبقضاياكم .. ونهتم بالجانب الأجتماعي شوية إلى جانب قرائتنا للمشهد السياسي ...وحيكون لينا فقرات في برنامجنا بتهتم بحياتنا الإجتماعية...<br />النهاردة حصل مشهد مكناش حبين نشوفه ولا يحصل لأن ممكن تكون نتائجة مش كويس وتزيد الطبن بله ..محيط مكتب الإرشاد الخاص بجماعة الإخوان المسلمين بالمقطم شهد وقوع اشتباكات بين عدد من المتظاهرين أمام المقر وعدد من أعضاء الجماعة المكلفين بحماية المقر كمان أعضاء جماعة الإخوان اعتدوا على عدد من الصحفيين اللي كانوا بيغطوا الوقفة .. معنا على الهاتف ياسر محرز المتحدث باسم جماعة الإخوان
